Opel GT X Experimental

Body

Design van conceptauto is visie op toekomstige modellen van Opel! Opel toont de GT X Experimental volledig. Ontdek hier alles over deze conceptauto!

Opel GT X Experimental

Opel haalt vandaag het doek van de Opel GT X Experimental. Met deze nieuwe conceptauto toont Opel zijn visie op de toekomst. Deze gedurfd vormgegeven, slechts 4,06 meter lange, volledig elektrische, compacte vijfdeurs SUV heeft de uitstraling van een coupé en loopt over van innovatieve ideeën.

Passie om innovaties bereikbaar te maken

De specifieke Opel-kenmerken die in de gehele historie van het merk zichtbaar zijn, zijn deze drie merkwaarden: Duits, bereikbaar en spannend. Ook voor de toekomst houdt Opel op eigentijdse wijze vast aan de positieve waarden van zijn Duitse afkomst.

De Opel GT X Experimental is geïnspireerd door Opels innovatieve instelling, belichaamt de essentie van het rijke erfgoed en belooft een opwindende toekomst. De auto geeft een kijkje in de toekomst van hoe nieuwe Opels van rond 2025 er uit zullen zien: gedurfd met pure vormgeving, maar ook extreem bereikbaar en klantgericht.

Puur en gedurfd

De carrosserie van de Opel GT X Experimental heeft gedurfde proporties en een krachtig silhouet. De flanken zijn stralend lichtgrijs en de bovenste helft (motorkap, ruiten en dak) zijn diep donkerblauw. Een opvallende Opel-gele Blitz scheidt beide helften van de carrosserie en voorziet de auto van een extra dynamische uitstraling. Het kleurenschema is een moderne vertaling van Opels traditionele grijs-zwart-geel.

OPEL GT X EXPERIMENTAL.1

New look

Grafische details geven het uiterlijk van de GT X Experimental extra energie. Zo zijn er afgekapte driehoeken in de dorpel gegraveerd. Een daarvan is voorzien van een klein, zeshoekig LED-schermpje dat het laadniveau van de batterij weergeeft. De stoere 17" wielen ogen veel groter door de rubbere afdekking, waardoor de donkerblauwe banden hoger lijken. De gele lijnen op de velgranden passen bij de gele accentlijn op de carrosserie.

Opel-kompas en Opel Vizor

De GT X Experimental geeft ook een idee van de vormgeving van het front en de achterzijde van toekomstige Opel-modellen. Het 'Opel-kompas' ordent de designelementen langs twee lijnen die elkaar snijden in het Opel-logo. Dit is nu meer dan ooit het centrale punt.

Daarnaast hebben de Opel-designers de 'Opel Vizor' ontwikkeld. Het Opel Vizor omkadert alle hightech en merkelementen in het front, achter donker plexiglas, zoals het LED Blitz-logo, de LED Matrix-verlichting, vleugelvormige dagrijverlichting en alle camera's en sensors van de assistentiesystemen.

OPEL GT X EXPERIMENTAL binnenkant

Binnenin de GT X Experimental

Instappen in de GT X Experimental gaat eenvoudig door de ruime toegang. De middenstijl ontbreekt en de achterportieren scharnieren aan de achterzijde. Alle deuren gaan tot maar liefst 90 graden open waardoor de toegankelijkheid optimaal is.

Eenmaal ingestapt verwelkomt een enkel, breed scherm de bestuurder. Dit 'Pure Panel'biedt de bestuurder toegang tot de nieuwste technologie en benodigde informatie zonder storende elementen. Het Pure Panel toont ook hoe Opel met technologie het leven van klanten vereenvoudigt. Twee schermen, uiterst links en rechts van het dashboard tonen beelden van de kleine, uitklapbare camera’s aan de zijkant van de auto.

Deze heldere hightech benadering is zichtbaar in het gehele interieur. De vier stoelen lijken bijvoorbeeld te zweven en de uitneembare speaker onder elke hoofdsteun kan ook buiten de auto luistergenot bieden. Grafische designdetails accentueren de puurheid van het interieurdesign: de afgekapte driehoeken komen terug in de rugleuning van de stoelen en op de beide pedalen.

Informatie Opel GT X Experimental

De GT X Experimental is een compacte SUV van slechts 4.063 mm lang, 1.830 mm breed en heeft een hoogte van 1.528 mm. De wielbasis van de GT X Experimental is 2.625 mm. De volledige elektrische GT X Experimental is gebouwd rond een lichtgewichtstructuur en wordt aangedreven door een 50 kWh lithium-ion-batterij. Deze GT X Experimentel rijdt nog niet volledig autonoom, maar biedt autonome rijfunctie op niveau 3. Dit houdt in dat de auto in elk opzicht autonoom kan rijden, maar dat de bestuurder moet kunnen reageren wanneer ingrijpen noodzakelijk is.