De shortlist heeft het aantal kanshebbers voor de titel teruggebracht van 42 naar slechts 7 auto’s; deze zullen nu onderworpen worden aan verdere technische analyses en dynamische tests. Van deze 7 wordt de auto met de meeste stemmen uitgeroepen tot “Auto van het Jaar” tijdens het Autosalon van Brussel op 10 januari 2025.
Alfa Romeo Junior, finalist van “Car of the Year”
Alfa Romeo kondigt met trots aan dat het de laatste fase heeft bereikt van de prestigieuze internationale prijs “Auto van het Jaar.” De Junior is getest en beoordeeld door een jury van experts uit de industrie, bestaande uit 60 autojournalisten uit 23 Europese landen.
Sportief van hart, compact van formaat en Italiaans in stijl vanaf het eerste gezicht
De Junior vertegenwoordigt ook de nieuwe toegangspoort tot de wereld van Alfa Romeo, zowel voor bestaande Alfisti-fans als nieuwe liefhebbers, die hebben uitgekeken naar de terugkeer van het merk in dit segment. Om een leidende rol te spelen, biedt Alfa Romeo de sportiefste en meest opwindende compacte auto in zijn klasse: de enige die in gesprek kan gaan met liefhebbers van de Giulietta en Mito, en een nieuwe generatie Alfisti kan aantrekken.
De Junior is inclusief en biedt iedereen de kans om toegang te krijgen tot een onderscheidende en aantrekkelijke auto. Zijn missie is om een nieuwe generatie te veroveren met een nieuwe designtaal. Wat onveranderd blijft, is zijn aangeboren aanleg voor sportiviteit, bedoeld als een meeslepende rijervaring in het dagelijks leven.
De Junior wordt gepresenteerd als een cool en uniek object, waarin een verleidelijk ontwerp wordt gecombineerd met de meest geavanceerde technologie op het gebied van comfort, connectiviteit en rijprestaties. Ongeëvenaard comfort wordt onderstreept door de grootste bagageruimte in het premiumsegment (400 liter). Het commerciële aanbod van de Junior is het breedste in zijn klasse en biedt totale keuzevrijheid zonder ooit zijn kenmerkende sportiviteit op te geven.
e Junior is beschikbaar in de “IBRIDA”-configuratie, met een 136 pk sterke 48V Hybrid VGT (Variable Geometry Turbo), de eerste in zijn segment met optionele Q4-vierwielaandrijving, en als de “ELETTRICA”, in twee vermogensvarianten met 156 pk en een actieradius tot 410 km. Daarnaast is er de sportieve 280 pk sterke VELOCE, de belichaming van Alfa Romeo’s sportieve DNA.